کمبود نیروی قضایی یکی از مشکلات دادگاه بخش کهریزک ری است

کمبود نیروی قضایی یکی از مشکلات دادگاه بخش کهریزک ری است

منبع:ایرنا

تاریخ درج:1402/04/04

امتیاز خبر:0 نفر

آرش ناصر پیرسرایی عصر شنبه در آیین تجلیل از قضات بخش کهریزک افزود: دادگاه کهریزک از سال ۱۳۹۶ تاسیس شد اما در این حوزه قضایی هنوز دادسرا تاسیس نشده است.

وی ادامه داد: کمبود نیروی قضایی یکی از مشکلات دادگاه بخش کهریزک است که موجب فشار مضاعف بر همکاران قضایی شده است اما در آینده نزدیک شعبه دیگری نیز برای تسهیل رسیدگی به مشکلات مردم افتتاح خواهد شد.

به گفته این مسئول قضایی، متولی امر پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه است اما به این معنا نیست که این وظیفه از سایر دستگاه ها و متولیان برداشته شود.

پیرسرایی ادامه داد: معماری شهری کهریزک به نحوی در خصوص ارتکاب بزه و تشکیل پرونده دخیل است و نباید در این زمینه بی تفاوت بود زیرا که در سایر کشورها معماری شهری به گونه اجرایی می شود که امکان کوچکترین برخورد فیزیکی و بروز خلاف کاسته شود.

وی تاکید کرد: از شهرداری های کهریزک و باقرشهر تقاضا داریم در زمینه ساخت و ساز غیر مجاز توجه ویژه داشته باشند زیرا ام الفساد جرائم و پرونده های حقوقی پارکینگ است و حتی دیده شده پرونده ای برای پارکینگ تشکیل شده که منجر به قتل یا نزاع شده است.

رئیس دادگاه کهریزک افزود: صدور شناسنامه ساختمان برای ساخت و ساز با جواز ضروری است و اگر مالک بدون داشتن شناسنامه پیش فروش انجام دهد از نظر قانون تخلف مرتکب شده و مشاوران املاک نیز حق پیش فروش ندارند و برای اینموضوع باید سند موقت صادر شود تا شاهد کاهش پرونده های قضایی در کشور باشیم.

براساس این گزارش، پس از انجام این مراسم و تجلیل از قضات عوامل دستگاههای اجرایی و خدماتی بخش کهریزک به همراه کارکنان دستگاه قضایی به مناسبت هفته قوه قضائیه مزار شهید بهشتی و شهدای ۷۲ تن را عطر افشانی و گلباران کردند.

کلمات کلیدی: کمبود نیروی قضایی یکی از مشکلات دادگاه بخش کهریزک ری است

اخبار مرتبط

نظرات کاربران در رابطه با خبر

نظری برای این خبر ثبت نشده است.

نظر خود را برای ما ارسال کنید (ارسال نظر مخصوص اعضا سایت است)

*نام و نام خانوادگی:
*امتیاز شما:
*موضوع:
*نظر شما:
کد امنیتی: