پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی در ۱۶ مرکز بیمه‌ای هرمزگان

پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی در ۱۶ مرکز بیمه‌ای هرمزگان

منبع:ایرنا

تاریخ درج:1402/04/27

امتیاز خبر:0 نفر

روابط عمومی دادگستری هرمزگان، مجتبی قهرمانی روز سه‌شنبه به همراه دادستان بندرعباس به منظور نظارت بر روند اجرای موفق این طرح در حاشیه بازدید از شرکت‌های پیشگام بیمه‌ای در این استان افزود: در راستای سیاست‌های کلان دستگاه قضایی مبنی بر خدمت رسانی مطلوب و برخورد خوب با مراجعان یکی از طرح‌هایی که به صورت آزمایشی در دادگستری استان هرمزگان آغاز شده است، طرح پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی است.

وی ادامه داد: این طرح از یک سو به نفع مردم است و باعث می‌شود در زمان کمتری به حق و حقوق قانونی شان برسند و از سوی دیگر با کاهش ورودی هزاران پرونده به نفع دستگاه قضایی خواهد بود و از سوی دیگر به نفع شرکت‌های بیمه است که موجب می‌شود این شرکت‌ها مشمول افزایش سنواتی نرخ دیه نشوند و به موازات آن به لحاظ مالی نیز منافع زیادی نسیب شرکت‌های بیمه خواهد شد.

رییس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: در نتیجه اجرای این طرح ۲۲۵ فقره پرونده به شرکت‌های بیمه ارجاع شده که تاکنون در ۱۰۰ مورد از آن‌ها بدون نیاز به تشکیل پرونده قضایی، خسارات زیان دیدگان پرداخت شده است.

قهرمانی با بیان اینکه در مجموع ۱۶ شرکت بیمه تاکنون در اجرای این طرح مشارکت داشته‌اند، گفت: شرکت‌های بیمه پاسارگاد و آسیا در بحث پرداخت دیه بدون تشکیل پرونده قضایی در رتبه نخست استان قرار دارند و بیمه‌های ایران، معلم، تجارت نو، البرز، پارسیان، کوثر، حافظ و کارآفرین هم شرکت‌هایی بوده‌اند که در این طرح مشارکت داشتند و تاکنون پرداختی‌هایی نیز به مراجعان و خسارت دیدگان انجام داده‌اند.

وی بیان کرد: ۶ شرکت بیمه رازی، دانا، حکمت، آرمان، ملت و سامان نیز به این طرح پیوسته‌اند و مواردی را دریافت کرده و در حال ارزیابی و پرداخت خسارات مراجعان هستند.

این مسوول یادآورشد: اجرای این طرح موجب ارتقای شاخص‌های مشتری مداری و رقابت در شرکت‌های بیمه خواهد شد و به مرور زمان مردم و بیمه شدگان به سمت شرکت‌های بیمه‌ای خواهند رفت که در کمترین زمان ممکن با کمترین دردسر و با کمترین فرآیند، خسارت‌های آن‌ها را پرداخت می‌کنند.

گفتنی است؛ براساس طرح پرداخت دیه تصادفات بدون نیاز به تشکیل پرونده قضایی، مصدومان حوادث رانندگی موضوع مواد ۷۱۶ و ۷۱۷ قانون مجازات اسلامی در صورت تمایل و با توجه به قابل گذشت بودن این جرایم، بدون نیاز به تشکیل پرونده قضایی جهت دریافت دیه به شرکت‌های بیمه طرف قرارداد، معرفی می‌شوند.

کلمات کلیدی: پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی در ۱۶ مرکز بیمه‌ای هرمزگان

اخبار مرتبط

نظرات کاربران در رابطه با خبر

نظری برای این خبر ثبت نشده است.

نظر خود را برای ما ارسال کنید (ارسال نظر مخصوص اعضا سایت است)

*نام و نام خانوادگی:
*امتیاز شما:
*موضوع:
*نظر شما:
کد امنیتی: