مصداق ایفای ناروا

مصداق ایفای ناروا

منبع:میزان

تاریخ درج:1403/07/21

امتیاز خبر:0 نفر

اگر وجهی جهت ارایه خدمات مورد توافق پرداخت شده باشد، اما متعهد دلیلی بر ایفای تعهد ارایه نکرده، دریافت وجه مصداق استیفای ناروا محسوب گردیده و باید مسترد شود.

رأی دادگاه تجدیدنظر استان

در خصوص تجدیدنظرخواهی اقای س. ح. به وکالت ازخانم ش. ا؛ و شرکت الف. به طرفیت اقای ی. ح. از دادنامه شماره ۰۱۷۰۹۹۵۵۷مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۳ صادره از شعبه ۹۸دادگاه عمومی حقوقی که به موجب ان دعوای استرداد وجه و خسارات دادرسی موضوع دادخواست تجدید نظر خواه منجر به محکومیت تجدید نظر خوانده ردیف اول شده است.

نظر به اینکه علیه تجدید نظر خواه ردیف دوم رایی صادر نشده است؛ بنابراین مستند به ماده ۳۵۶ ناظر بر بند ۱۰ ماده ۸۴ قانون آیین دادرسی مدنی قرار رد دادخواست تجدیدنظرخواهی تجدیدنظرخواه ردیف دوم را صادر و اعلام می‌نماید؛ و در مورد تجدیدنظرخواهی تجدیدنظرخواه ردیف اول نظر به اینکه وجه مورد خواسته برای ارایه خدمات مورد توافق پرداخت شده است. لیکن تجدیدنظرخواهی دلیلی بر ایفای تعهد ارایه نکرده است؛ بنابراین دریافت وجه مصداق استیفای ناروا محسوب گردیده و در اجرای مقررات ماده ۲۶۵ قانون مدنی معترض ملزم به استرداد ان است.

ضمن انکه در اجرای مقررات پولی و بانکی ایفای تعهد با نرخ زمان پرداخت به ریال محاسبه و از طریق دایره اجرا وصول خواهد شد. نظر به اینکه دادخواست تجدیدنظر خواهی و لایحه منضم ان متضمن اعتراض موجه و موثری نبوده و اعتراض به عمل امده نیز انطباقی با جهات مندرج در ماده ۳۴۸ قانون آیین دادرسی مدنی نداشته و در این مرحله از رسیدگی مطلب و دلیل جدیدی که قابل تامل و موثر در مقام باشد. ارایه نشده است. همچنین اشکال اساسی بر روند دادرسی و تصمیم متخذه دادگاه محترم بدوی وارد نبوده و دادنامه تجدیدنظر خواسته موافق موازین و مقررات قانونی صادر شده است؛

بنابراین مستندا به ماده ۳۵۸-۳۵۳-۳۶۵ از قانون مذکور ضمن رد تجدیدنظر خواهی دادنامه تجدیدنظر خواسته را تایید و اعلام می‌دارد. این رای قطعی است.

کلمات کلیدی: مصداق ایفای ناروا

اخبار مرتبط

نظرات کاربران در رابطه با خبر

نظری برای این خبر ثبت نشده است.

نظر خود را برای ما ارسال کنید (ارسال نظر مخصوص اعضا سایت است)

*نام و نام خانوادگی:
*امتیاز شما:
*موضوع:
*نظر شما:
کد امنیتی: