سند مالکیت تک برگی برای ۹۸ درصد اراضی ملی کشور صادر شده است

سند مالکیت تک برگی برای ۹۸ درصد اراضی ملی کشور صادر شده است

منبع:ایرنا

تاریخ درج:1401/07/19

امتیاز خبر:0 نفر

صفدر کشاورز روز سه شنبه در حاشیه آئین تودیع و معارفه مدیرکل اسناد و املاک استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به ضرورت اجرای قانون جامع حدنگار و اجرای نقشه کاداستر و صدور اسناد مالکیت تک برگی برای اراضی ملی کشور، با حمایت‌های مستمر قوه قضائیه و سازمان جهاد کشاورزی، تقریبا برای ۹۸ درصد اراضی ملی کشور نقشه کاداستر اجرا و سند مالکیت صادر شده است.

وی افزود: اراضی باقیمانده مربوط به اراضی زراعی در استان‌ها و به مقدار ۱۸ میلیون هکتار است که در سنوات گذشته مشمول قانون اصلاحات ارضی بوده و برای آنها اسناد مالکیت به صورت مشاعی به مردم تحویل داده شده بود.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: تا امروز برای نزدیک به یک میلیون و ۸۰۰ هکتار از این اراضی، نقشه کاداستر تهیه و اسناد مالکیت تک برگی صادر شده است و برای بقیه اراضی، طبق جلساتی که با وزارت جهاد کشاورزی و مسئولان مربوطه داشتیم، مقرر شد قطعاتی که تا سال ۱۳۸۵به صورت مفروض وجود داشته و با استفاده از عکس‌های هوایی محرز شده است، به هر میزان که باشد، اسناد مالکیت زراعی صادر شود.

کشاورز گفت: با توجه به همکاری بین سازمان ثبت اسناد و املاک و وزارت جهاد کشاورزی، از مردم و کشاورزان انتظار داریم از این فرصت استفاده کرده و برای دریافت اسناد مالکیت به اراضی زراعی خود، به شرط مستقل بودن قطعات، به ادارات ثبت اسناد و املاک مراجعه و پرونده تشکیل بدهند.

 معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با صدور سند مالکیت برای این ۱۸ میلیون هکتار اراضی زراعی باقیمانده، تقریبا کار تهیه نقشه کاداستر و صدور سند مالکیت تک برگی برای اراضی ملی و زراعی کشور به پایان خواهد رسید.

حجت الاسلام حسین کثیرلو رییس کل دادگستری استان اردبیل نیز در این آئین گفت: سند تحول در حوزه ثبت اسناد و املاک که به امضای مقام معظم رهبری رسیده، مایه افتخار است و در حوزه ثبت و اجرای نقشه‌های کاداستر، صدور اسناد مالکیت و کاهش پرونده‌های اختلاف اراضی کاربرد مفیدی دارد.

ووی افزود: ویژگی مهم این سند توجه به بعد الکترونیکی و تحقق فناوری روز در آن است و اسناد مالکیت قبلی همواره منشاء برخی مشکلات و دعاوی بوده است اما با ترویج فناوری روز و ارائه آموزش‌های لازم، باید به سوی الکترونیکی شدن و بهره‌مندی از فناوری در تهیه نقشه‌ها و صدور اسناد مالکیت حرکت کنیم.

سند مالکیت تک برگی برای ۹۸ درصد اراضی ملی کشور صادر شده است

در پایان این آئین، با قدردانی از رحیم محمدی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل، نادر خدادادی به عنوان مدیرکل جدید این اداره کل معرفی شد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است.

کلمات کلیدی: سند مالکیت تک برگی برای ۹۸ درصد اراضی ملی کشور صادر شده است

اخبار مرتبط

نظرات کاربران در رابطه با خبر

نظری برای این خبر ثبت نشده است.

نظر خود را برای ما ارسال کنید (ارسال نظر مخصوص اعضا سایت است)

*نام و نام خانوادگی:
*امتیاز شما:
*موضوع:
*نظر شما:
کد امنیتی: