درگاه خدمات یکپارچه سازمان ثبت احوال افتتاح و به بهره برداری رسید

درگاه خدمات یکپارچه سازمان ثبت احوال افتتاح و به بهره برداری رسید

منبع:ایرنا

تاریخ درج:1401/06/13

امتیاز خبر:0 نفر

در راستای برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان ثبت احوال کشور ایجاد درگاه خدمات الکترونیک سازمان ثبت احوال کشور( سهیم) با ارائه ۱۰خدمت به عموم مردم در راستای کاهش مراجعات و تعامل بیشتر دوسویه با مردم همچنین سازمانی تمام الکترونیک و غیر حضوری راه اندازی شده است.
 همچنین بر اساس برنامه ها و سیاست های دولت سیزدهم در جهت ساماندهی افراد فاقد شناسنامه و تاکیدات رئیس جمهور و وزیر کشور در این خصوص ضمن ایجاد زیرساخت‌های لازم برای شناسایی و ساماندهی این افراد برای افرادی که فاقد شناسنامه هستند یک کارت و یک کد شناسایی صادر خواهد شد تا وضعیت تابعیت آنها مشخص شود.

به گزارش ایرنا سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان (سهیم )شامل خدماتی مانند پایگاه اطلاعات خانواده(  روابط سببی و نسبی)، ثبت نام کارت هوشمند ملی ،درخواست تغییر نشانی ،درخواست انتخاب نام ،مدارک پیدا شده ،درخواست صدور گواهی تجرد ،ثبت شکایات ،اخبار و قوانین و مقررات است.

با توجه به ایجاد سامانه و بانک اطلاعاتی مختص افراد فاقد شناسنامه، کلیه اقدامات و مکاتبات در خصوص آنان ثبت و ضبط می‌شود.

 در این سامانه برای این افراد شناسه‌ای اختصاصی تعریف شده و با اخذ اثر بیومتریک برای آنان کارت موقت مختص افراد فاقد شناسنامه صادر می‌شود.

در این سامانه برای این افراد  شناسه‌ای اختصاصی تعریف شده و با اخذ اثر بیومتریک برای آنان کارت موقت مختص افراد فاقد شناسنامه صادر می‌شود تا هنگامی که فرد در وضعیت فاقد شناسنامه و بررسی پرونده در شورای تامین یا هیات پنج نفره به سر می‌برد این کارت معتبر است و می‌تواند با استفاده از آن از مزایای اجتماعی بهره‌مند شود و پس از تایید یا رد تابعیت آنان این کارت و شناسه مربوطه ابطال می‌شود و سایر مراحل مربوطه طی خواهد شد.

کلمات کلیدی: درگاه خدمات یکپارچه سازمان ثبت احوال افتتاح و به بهره برداری رسید

اخبار مرتبط

نظرات کاربران در رابطه با خبر

نظری برای این خبر ثبت نشده است.

نظر خود را برای ما ارسال کنید (ارسال نظر مخصوص اعضا سایت است)

*نام و نام خانوادگی:
*امتیاز شما:
*موضوع:
*نظر شما:
کد امنیتی: