خشکسالی به جانِ "محیط زیست" کرمانشاه افتاد/ تلاش برای نجات جانِ حیات وحش

خشکسالی به جانِ "محیط زیست" کرمانشاه افتاد/ تلاش برای نجات جانِ حیات وحش

منبع:ایسنا

تاریخ درج:1400/04/15

امتیاز خبر:0 نفر

فریدون یاوری در گفت و گو با بیان اینکه خشکسالی امسال بلای جان محیط زیست شده، گفت: با کاهش بارندگی ها در زمستان سال گذشته و بهار امسال متاسفانه شاهد کاهش چشمگیر دبی روخانه ها هستیم و در حال حاضر خشکسالی اثرات خود را بر کاهش حجم آب رودخانه های سیروان، گاماسیاب، اروند و راوند و قره سو نشان داده است.

وی افزود: اولین خسارت خشکسالی امسال با اتلاف تعدادی از ماهیان رودخانه رواند اسلام آبادغرب خود را نشان داد که بعد از تلاش بسیار توانستیم سایر ماهیان را به آبندها و سدهای دیگر منتقل کنیم.

یاوری تصریح کرد: خشکسالی در کنار اینکه اثرات مخربی بر رودخانه ها و حیات آبزیان داشته، موجب فقیرشدن منابع طبیعی شده و تامین غذا برای بسیاری جانوران سخت شده است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: در همین راستا به دنبال تامین علوفه برای حیوانات منطقه حفاظت شده "قراویز" هستیم که بیش از همه دچار فقر منابع طبیعی شده است.

یاوری گفت: در کنار این برای رفع تشنگی حیوانات این منطقه نیز 14 آبشخور  با حمایت خیرین و دوستداران محیط زیست در این محدوده احداث شده و با تانکر به آنها آبرسانی می شود.

وی با بیان اینکه در 230 هزار هکتار مساحت محیط زیست استان به اندازه کافی آبشخور احداث شده، گفت: در مدت اخیر آبشخورهایی که نیاز بوده همگی لایروبی شده اند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه به خطرات آتش سوزی محیط زیست در پی شدت گرما و خشکی پوشش گیاهی اشاره کرد و افزود: تاکنون چند مورد آتش سوزی در سطح مناطق حفاظت شده بصورت محدود و کوچک داشته ایم، اما آنچه ما را نگران کرده شروع زودهنگام این آتش سوزی هاست و باید همه در این زمینه هوشیار و مراقب باشیم.

کلمات کلیدی: خشکسالی به جانِ "محیط زیست" کرمانشاه افتاد/ تلاش برای نجات جانِ حیات وحش

اخبار مرتبط

نظرات کاربران در رابطه با خبر

نظری برای این خبر ثبت نشده است.

نظر خود را برای ما ارسال کنید (ارسال نظر مخصوص اعضا سایت است)

*نام و نام خانوادگی:
*امتیاز شما:
*موضوع:
*نظر شما:
کد امنیتی: