خبرهای مهم برای بورس بازان/ تهاتر بدهی هپکو با تامین اجتماعی

خبرهای مهم برای بورس بازان/ تهاتر بدهی هپکو با تامین اجتماعی

منبع:اقتصاد نیوز

تاریخ درج:1400/01/16

امتیاز خبر:0 نفر

همچنان بورس بازان در انتظار روند مذاکرات احیای برجام هستند. با توجه به جلسه روز سه شنبه اعضای برجام در وین که با حضور امریکا برگزار می‌شود، گمانه‌زنی‌ها بسیار مطرح می‌شود؛ امریکا اعلام کرده اگرچه خواهان فوری حل مسئله مذاکرات هسته ای نیست اما آمادگی برای مذاکره مستقیم با ایران را دارد. ایران اما اگرچه روند مذاکرات روز جمعه را مثبت و گام روبه جلو در مقام خروج از بن بست توصیف کرده اما به گفته وزیر امور خارجه ایران مذاکرات ایران و امریکا غیرضروری است. امروز سخنگوی وزارت امور خارجه در یک موضوع رسمی تاکید کرد ایران به هیچ وجه از رفع تدریجی تحریم‌ها حمایت نمی‌کند و آن را نمی‌پذیرد و خواهان رفع یکجای تحریم‌ها برای بازگشت امریکا به برجام است.

امریکا همچنین گفته به صورت تدریجی موافق رفع تحریم‌های ناسازگار است. روسیه که قرار است در هفته آینده وزیر امورخارجه خود را به تهران بفرستد گفته که مذاکرات احیای برجام یکی دو ماه زمان میبرد اما از ارسال سیگنال‌های مثبت همه طرف‌های برجام برای احیای این معاهده استقبال می‌کند. در طرف دیگر ژان لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه امشب در یک گفت و گوی تلفنی با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه گفته از ایران خواسته از بیشتر انجام دادن اقدامات جبرانی در برجام خودداری کند و توافقات همه طرف‌های برجام را به فال نیک گیرد.

ایران تاکید کرده طرف های اروپایی بهتر است به جای توصیه‌ها، تعهدات خود را به جا بیاورند. حالا باید در انتظار جلسه روز سه شنبه کمیسیون مشترک برجام که به صورت حضوری در وین برگزار می‌شود، بود. در همین حال خبر رسیده که سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی خبر داد که رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران، هدایت تیم آمریکا در نشست کمیسیون مشترک برجام که قرار است روز سه‌شنبه در وین اتریش برگزار شود را بر عهده خواهد داشت. مجلس ایران نیز از بررسی مذاکرات احیای برجام در جلسه روز یکشنبه (فرداصبح) خبر داده است.

در دیگراخبار تاثیرگذار که بازار سهام آن را رصد می‌کند خبر مربوط به احتمال آزادسازی کشتی توقیف شده کره جنوبی توسط است که رسانه‌های کره جنوبی از آمدن وزیر امورخارجه این کشور در 22 فروردین بر سر مذاکره برای چگونه آزادسازی دارایی های ارزی بلوکه شده نیز خبر داده اند.

عصر شنبه جلسه هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار درحالی برگزار شد که به نظر نمیرسد اعضای هیئت مدیره تصمیم به تغییر دامنه نوسان بگیرند. براساس آخرین تصمیم شورای عالی بورس در سال 1399، اختیار افزایش دامنه نوسان به هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار تفویض شد که البته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در دو روز اخیر تاکید کرده بازگشت دامنه نوسان به سطح 5 درصد ممکن نیست.

اخبار شرکت ها 15 فروردین 99

در میان اخبار شرکتها، امروز هپکو از تهاتر بدهی هایش با مطالبات سازمان تامین اجتماعی خبر داد. تامین سرمایه امید هم اعلام کرد: پذیرش تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی اوراق صکوک مرابحه خودرو (صخود 041) به مبلغ 500 میلیارد تومان به منظور خرید مواد اولیه و قطعات مورد نیاز خودرو در شرکت ایران خودرو در دستورکار قرار دارد. در همین حال پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان از واگذاری بانک سینا در سال جاری خبر داد. شرکت ملی مس ایران نیز از برنامه اکتشاف جدید در سال 1400 خبر داد.

داروسازی تهران شیمی (شتهران) درحالی در آستانه برگزاری مجمع سالانه است که خفنر (فنرسازی خاور)، اعتلا (سرمایه گذاری اعتلای البرز)، غدشت (دشت مرغاب) و ولیز (لیزینگ ایران) افزایش سرمایه را در سال جاری در دستور کار دارند و تازه ترین وضعیت خود را اعلام کردند.

کلمات کلیدی: خبرهای مهم برای بورس بازان/ تهاتر بدهی هپکو با تامین اجتماعی

اخبار مرتبط

نظرات کاربران در رابطه با خبر

نظری برای این خبر ثبت نشده است.

نظر خود را برای ما ارسال کنید (ارسال نظر مخصوص اعضا سایت است)

*نام و نام خانوادگی:
*امتیاز شما:
*موضوع:
*نظر شما:
کد امنیتی: