تردد شبانه کامیون ها کنترل نمی شود/ صنایع کوچک و بزرگ مازوت می سوزانند

تردد شبانه کامیون ها کنترل نمی شود/ صنایع کوچک و بزرگ مازوت می سوزانند

منبع:عصر ایران

تاریخ درج:1401/10/20

امتیاز خبر:0 نفر

امسال تداوم روزهای آلوده در تهران بی سابقه یا حداقل کم سابقه بود. امروز هم با وجود ریزش برف و باران هوای تهران برای گروه های حساس ناسالم است. در چند هفته گذشته بیشتر روزها هوای تهران در وضعیت قرمز و ناسالم برای همه گروه های سنی بود. 

 
 
 
 

می دانیم اینورژن یا وارونگی دما عامل مهم برای انباشت آلاینده ها و افت شدید کیفیت هواست اما مقصر اصلی منابع ثابت و متحرک آلودگی هوا هستند. منابع ثابت مثل نیروگاه ها و صنایع که سواندن مازوت و گازوییل پرگوگرد در این واحدها مورد انتقاد شهروندان قرار گرفته است. منابع متحرک هم شامل همه خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت هاست که بدلیل فرسوده بودن بخش بزرگی از آنها و مصرف بنزین و گازوییل غیر استاندارد موجب انتشار ذرات معلق و گازهای آلاینده می شوند. 

هر ساله در تهران کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوای تهران در روزهای آلوده تصمیماتی برای کاهش بار آلودگی هوا می گیرد از جمله ممنوعیت تردد شبانه کامیون ها در تهران و ممنوعیت فعالیت واحدهای تولید شن و ماسه و کارخانه های سیمان. بنا به اظهارات سعید محمودی مدیرکل سابق اداره کحیط زیست استان تهران این تصمیمات به درستی اجرا نمی شود. 

در گزارش ویدیویی پیش رو محمودی تاکید دارد که سازمان محیط زیست ممنوعیت تردد شبانه کامیون ها را اجرا نمی کند. همچنین اشاره می کند که کارخانه های سیمان فیروزکوه و پردیس در حال مازوت سوزی هستند و صنایع کوچک مستقر در جنوب تهران همچنان با سوزاندن گازوییل مشغول فعالیت هستند. 

این مدیرکل سابق محیط زیست با بیان اینکه تصمیمات برای تعطیلی واحدها صنعتی و برخورد با واحدهای متخلف در حوزه ریاست سازمان محیط زیست گرفته می شود، تاکید دارد که اگر ممنوعیت ها به درستی در تهران اجرا می شد تداوم روزهای آلوده بیشتر از سه روز نبود. 

کلمات کلیدی: تردد شبانه کامیون ها کنترل نمی شود/ صنایع کوچک و بزرگ مازوت می سوزانند

اخبار مرتبط

نظرات کاربران در رابطه با خبر

نظری برای این خبر ثبت نشده است.

نظر خود را برای ما ارسال کنید (ارسال نظر مخصوص اعضا سایت است)

*نام و نام خانوادگی:
*امتیاز شما:
*موضوع:
*نظر شما:
کد امنیتی: