تخلف بارز سازمان زیباسازی در رعایت شفافیت صورت مالی قرارداد ها

تخلف بارز سازمان زیباسازی در رعایت شفافیت صورت مالی قرارداد ها

منبع:خبرگزاری مهر

تاریخ درج:1400/01/18

امتیاز خبر:0 نفر

گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حسابرسی سازمان زیباسازی شهر تهران برای سال مالی ۱۳۹۴ در جلسه امروز شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت.

مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران در توضیح این گزارش گفت: حسابرس منتخب شورا جریان مالی این سازمان را به استثنا موارد بند ۴ به نحو مطلوب اعلام کرده است. ارزیابی ما به عنوان کمیته بودجه این است که در سال ۹۴ بحث عدم رعایت شفافیت در صورت‌های مالی و قراردادها کاملاً مشهود است.

وی افزود: علاوه بر آن در مباحث مالیاتی نیز این سازمان مصوبات شورا و الزامات قانونی را به دفعات رعایت نکرده است.

سپس رضایی حسابرس شورا نیز با اشاره بر برخی تخلفات سازمان زیباسازی گفت: ارائه نادرست صورت جریان وجه نقد درباره افزایش و کاهش دارایی‌های ثابت، افشای مبلغ ۲ هزار و ۵۹۹ میلیارد ریال اسناد دریافتنی تحت سرفصل حساب ای دریافتنی ازجمله مواردی است که در گزارشات ما مشخص شده است.

سپس حسن رسولی خزانه دار شورا در موافقت با این گزارش گفت: وظیفه ما این است که به نمایندگی از شهروندان، صورت‌های مالی سازمان‌های شهرداری را کنترل کنیم. بنده نسبت به پیشنهادات کمیسیون برنامه و بودجه و از موضع تاکید بر استیفای حقوق سازمان زیباسازی صحبت می‌کنم. بنابر گزارش حسابرس رسمی شورا، حقوق شهرداری و شهروندان توسط ارکان وقت سازمان زیباسازی مورد صیانت لازم قرار نگرفته است.

وی با اشاره بر این موارد مورد تخلف عنوان کرد: به عنوان مثال در بند ۱۶ حدود ۱۴۱ میلیارد ریال از قراردادهای سال ۹۴ به صورت ترک تشریفات بوده و باید بدانیم دلایل انتخاب این روش چه بوده است. یکی از بندهای کمیسیون برنامه و بودجه توضیح خواستن از رئیس سازمان در این باره است. در بند ۱۴ نیز مبلغی از منابع درآمد سازمان وصول شده اما خلاف قوانین به حساب خزانه متمرکز شهرداری واریز نشده است.

رسولی ادامه داد: باغ اتحادیه از محل منابع این سازمان خریداری شده و سند این باغ هنوز پس از سال‌ها به نام شهرداری یا سازمان زیباسازی صادر نشده است. حسابرس در رسیدگی به حساب‌های مالی به این نتیجه رسیدند که بخش قابل توجهی از مطالبات سازمان از اشخاص حقیقی و حقوقی وصل نشده یا در ردیف مطالبات مشکوک الوصول آمده است و منابع سازمان خرج تبلیغات‌هایی شده که ارتباطی با وظایف سازمان ندارد.

خزانه دار شورا تصریح کرد: پیشنهاد بنده این است که نسبت به پیگیری این مطالبات به عنوان مطالبات شورای شهر و مطالبات از شهردار تهران رأی داده شود تا انجام این حسابرسی‌ها به نتیجه برسد.

در نهایت گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حسابرسی سازمان زیباسازی شهر تهران برای سال مالی ۱۳۹۴ با ۱۴ رأی موافق تصویب شد.

کلمات کلیدی: تخلف بارز سازمان زیباسازی در رعایت شفافیت صورت مالی قرارداد ها

اخبار مرتبط

نظرات کاربران در رابطه با خبر

نظری برای این خبر ثبت نشده است.

نظر خود را برای ما ارسال کنید (ارسال نظر مخصوص اعضا سایت است)

*نام و نام خانوادگی:
*امتیاز شما:
*موضوع:
*نظر شما:
کد امنیتی: