بانک اطلاعات مجرمان فراری تکمیل شده است

بانک اطلاعات مجرمان فراری تکمیل شده است

منبع:خبرگزاری آنا

تاریخ درج:1400/11/20

امتیاز خبر:0 نفر

محمد کاظمی‌فرد در خصوص تجهیز زندان‌های کشور به سیستم دادرسی الکترونیک بیان کرد: یکی از تحولات در دستگاه قضا راه اندازی سیستم دادرسی الکترونیک است. در گذشته زندانیان برای حضور در جلسات دادگاه باید به صورت فیزیکی جابجا می‌شدند که در برخی موارد مشکلات امنیتی به وجود می‌آمد و هزینه‌های زیادی نیز برای جایجایی زندانیان به دستگاه قضا تحمیل می‌شد.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا و غیر حضوری شدن کار ادارات و دستگاه ها، با هماهنگی صورت گرفته میان سازمان زندان‌ها و مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه، زندان‌ها و دادگستری‌ها به تجهیزات ارتباطات تصویری مجهز شدند.

کاظمی فرد، گفت: با تجهیز زندان‌ها و دادگستری‌ها به تجهیزات تصویری این امکان فراهم شد تا به جایی انتقال زندانیان به محاکم، جلسات رسیدگی به پرونده‌ها به صورت کاملا الکترونیکی و از راه دور برگزار شود.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه بیان کرد: در حال حاضر ۷۷ درصد محاکم مربوط به پرونده‌های زندانیان به صورت الکترونیک برگزار می‌شود و فقط ۳۳ درصد زندانیان به صورت فیزیکی جابه‌جا می‌شوند به طوری که در برخی استان‌ها این عدد به بالای ۹۰ درصد رسیده است.

کاظمی فرد تصریح کرد: همچنین ملاقات خانواده‌ها با زندانیان هم به صورت الکترونیک انجام می‌شود. بیش از ۱۲۰ دفتر خدمات الکترونیک قضایی به تجهیزات ارتباطات تصویری مجهز شده است تا خانواده‌های زندانیان با حضور در دفاتر بتوانند با زندانی ارتباط تصویری داشته باشند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، گفت: برخی خانواده‌ها به دلیل بعد مسافت چندین سال امکان ملاقات با زندانی خود را نداشتند که با راه اندازی سیستم ارتباط تصویری مشکل این خانواده‌ها برطرف شده است. در حال حاضر حدود ۵ درصد ملاقات‌ها به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

کاظمی فرد درباره راه اندازی بانک اطلاعاتی مجرمان فراری گفت: بانک اطلاعات مجرمان فراری از سوی مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه تکمیل و آماده بهره برداری است و در این رابطه با نهادهایی مانند ناجا و بانک مرکزی مذاکراتی انجام شده است تا بتوانیم داده‌های این بانک اطلاعاتی را در اختیار این نهادها قرار دهیم.

کلمات کلیدی: بانک اطلاعات مجرمان فراری تکمیل شده است

اخبار مرتبط

نظرات کاربران در رابطه با خبر

نظری برای این خبر ثبت نشده است.

نظر خود را برای ما ارسال کنید (ارسال نظر مخصوص اعضا سایت است)

*نام و نام خانوادگی:
*امتیاز شما:
*موضوع:
*نظر شما:
کد امنیتی: