استرداد متهم متواری پرونده کلاهبرداری صرافی شیراز با ۱۷۰ شاکی

استرداد متهم متواری پرونده کلاهبرداری صرافی شیراز با ۱۷۰ شاکی

منبع:ایرنا

تاریخ درج:1401/05/06

امتیاز خبر:0 نفر

بنا بر گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دادگستری کل استان فارس، سید مصطفی بحرینی با اعلام این خبر اظهار کرد: این متهم که در جریان پرونده کلاهبرداری ۲۰۰ میلیارد تومانی در سال ۹۷ به یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس متواری شده بود پس از پیگیری های مستمر مقامات عالی قوه قضاییه ، دادستانی شیراز و همکاری مشترک اداره کل امور بین الملل قوه قضائیه و وزارت امور خارجه جهت رسیدگی به اتهامات به کشور بازگردانده شد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس با بیان اینکه متهم اصلی دیگر این پرونده نیز در سال ۹۹ از ترکیه به کشور بازگردانده شد بود گفت: متهمان پرونده صرافی کلاهبردار پس از محاکمه در دادگاه کیفری یک استان فارس به حبس های طولانی مدت محکوم شده اند و فرد دستگیر شده  آخرین این پرونده می باشد.
این مقام قضایی استان فارس با اشاره به اینکه فرد دستگیر شده با قرار تأمین مناسب در بازداشت به سر می برد اظهار امیدواری کرد با دستگیری و استرداد آخرین متهم پرونده کلاهبرداری تکلیف نهایی این پرونده کثیر الشاکی مشخص شود.

پیش از این، تیرماه ۱۴۰۰ جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده صرافی کلاهبردار در شیراز با حضور نماینده دادستان عمومی و انقلاب شیراز و ۱۷۰ شاکی این پرونده به صورت علنی برگزار شد.
در این جلسه، نماینده دادستان شیراز ضمن قرائت کیفرخواست صادره از دادسرای شیراز به بیان اتهامات م ـ د متهم ردیف اول پرونده و چهار  متهم دیگر این پرونده پرداخت.
بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری کل استان فارس در آن مقطع زمانی، متهمین با تأسیس شرکتی تضامنی تحت عنوان صرافی با همکاری  شرکاء اقدام به افتتاح مغازه ای در شیراز کردند و علیرغم انقضای چندین ساله مجوز صرافی با سوء نیت مجرمانه خود و طراحی نقشه مبادرت به اخذ وجوه کلان از مالباختگان تحت عناوین مختلف از قبیل مشارکت در خرید و فروش ارز و پرداخت سود و یا حواله به کشورهای مختلف نمودند.
متهم اصلی این پرونده پس از اقدامات مجرمانه اقدام به خروج غیر قانونی از کشور نمود که شهریورماه ۱۳۹۹  با تلاش های قوه قضاییه و همچنین پیگیری های پلیس بین الملل پس از شناسایی در کشور ترکیه، دستگیر و به کشور بازگردانده شد.
در آن زمان اعلام شد که یکی دیگر از متهمان این پرونده همچنان متواری است و تلاش پلیس بین الملل برای استرداد وی از کشور ثالث ادامه دارد که بدین ترتیب با اعلام مردادماه ۱۴۰۱ دستگاه قضایی استان فارس،‌این متهم نیز هم اینک به کشور مسترد شده است.

کلمات کلیدی: استرداد متهم متواری پرونده کلاهبرداری صرافی شیراز با ۱۷۰ شاکی

اخبار مرتبط

نظرات کاربران در رابطه با خبر

نظری برای این خبر ثبت نشده است.

نظر خود را برای ما ارسال کنید (ارسال نظر مخصوص اعضا سایت است)

*نام و نام خانوادگی:
*امتیاز شما:
*موضوع:
*نظر شما:
کد امنیتی: