"فساد" با دستگیری خبرنگاران از بین نمی رود

"فساد" با دستگیری خبرنگاران از بین نمی رود

منبع:عصر ایران

تاریخ درج:1397/08/10

امتیاز خبر:0 نفر

"مسؤولان جز در موارد نظامی، امنیتی و اموری که با دشمن مقابله داریم، باید شفاف باشند و هیچ رازی را از مردم پنهان نکنند."
این سخن رهبر معطم انقلاب در 23 مهر 1397 است؛ بسیار مدرن و مترقی و البته منطبق با آموزه های دینی و آرمان های انقلاب اسلامی.

یک روز قبل از آن، رهبر انقلاب متن سند الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت را به دستگاه های مختلف کشور ابلاغ کردند. در بند 48 تدابیر این سند بر تحقق این موارد تأکیده شده است: ارتقای نظارت رسمی، مردمی و رسانه‌ای بر ارکان و اجزای نظام و پیشگیری از تداخل منافع شخصیت حقیقی و حقوقی مسئولان و کارکنان حکومت و برخورد بدون تبعیض با مفسدان به ویژه در سطوح مدیریتی.

هنوز یک ماه از این سخن و ابلاغ ولی فقیه نگذشته است که خبر می رسد خبرنگاری را به اتهام انتشار تصویر چند نامه در کانال اش بازداشت کرده اند. موضوع نامه ها، نه امنیتی بود، نه نظامی کشور و نه مرتبط با مقابله با دشمنان، درباره واردات خودرو بود و فسادی که ادعا می شود در این باره وجود داشته است.

اگر این نامه ها اصالت نداشته اند، اعلام کنند که دروغ است اما وقتی اصل نامه ها را تکذیب نمی کنند و به بهانه هایی مانند این که نامه ها محرمانه بوده است و نباید منتشر می شد، نمی توان گفت که به دستور رهبر معظم انقلاب عمل شده است.

وقتی به دستور کاملاً صریح و واضح رهبری، هیچ رازی را نباید از مردم پنهان نگه داشت (جز نظامی و امنیتی و مسائل مرتبط با مقابله با دشمن) و وقتی در نامه ایشان در ابلاغیه سند الگوی ایرانی و اسلامی پیشرفت آمده است که باید نظارت مردمی و رسانه ای بر "ارکان" و "اجزای" نظام تقویت شود و از "تداخل شخصیت حقیقی و حقوقی مسؤولان" جلوگیری شود و برخورد با مفاسد بدون تبعیض باشد، دیگر نمی توان بازداشت یک خبرنگار به اتهام انتشار تصویر چند سند و نامه راجع به فساد در واردات خودرو را توجیه کرد و پذیرفت؛ فسادی که قوه قضائیه نیز وارد بررسی آن شده است.

اگر نظارت مردمی و رسانه ای از فرایند مبارزه با فساد حذف شود، امید به پاکسازی اداری و اقتصادی کشور رنگ می بازد. بازداشت اخیر، نوید خوبی برای مردم و رسانه ها نیست، خاصه آن که جوهر امضای رهبری بر پای ابلاغیه سند الگوی پیشرفت خشک نشده و صدای ایشان هنوز در گوش هاست: "مسؤولان جز در موارد نظامی، امنیتی و اموری که با دشمن مقابله داریم، باید شفاف باشند و هیچ رازی را از مردم پنهان نکنند."

کلمات کلیدی: "فساد" با دستگیری خبرنگاران از بین نمی رود

اخبار مرتبط

نظرات کاربران در رابطه با خبر

نظری برای این خبر ثبت نشده است.

نظر خود را برای ما ارسال کنید (ارسال نظر مخصوص اعضا سایت است)

*نام و نام خانوادگی:
*امتیاز شما:
*موضوع:
*نظر شما:
کد امنیتی: